poniedziałek, 30 października 2017

Sernik kajmakowo - dyniowy




W październiku zawsze przygotowuje sobie sezon na dynie, przygotowując MUS DYNIOWY .
Na bazie musu mogę bez problemu przygotować wiele pysznych wytrawnych, ale i przede wszystkich słodkich dań. Dzisiaj chciałam podzieli się z Wami jednym z lepszych wypieków dyniowych jakie miałam okazję wyjąć z piekarnika. Bardzo prosty w wykonaniu sernik, który podbił serce nawet mojej Córy :)
Spróbujcie :)






Składniki:

 200g maślanych herbatników
60g masła

750g białego sera z wiaderka
4 jajka 
1/2 szklanki cukru
200g masy kajmakowej z puszki
1 budyń smietankowy w proszku
2 czubate łyżki mąki pszennej
250g musu z dyni
łyżka cynamonu do posypania






Przygotowanie:

Sernik kajmakowo - dyniowy jest jednym z najprostszych ciast jakie robiłam. Jedynym warunkiem jest przygotowanie wcześniejsze produktów, aby wszystkie były w temperaturze pokojowej.

Przygotowanie ciasta rozpoczynamy od włączenia piekarnika (grzanie góra dół) na 120 stopni i wstawienie na dno miseczki z wodą.

masło rozpuszczamy w garnuszku. Rozkruszamy drobno herbatniki i łączymy je z masłem. Wykładamy uklepując herbatnikowy spód.

Wszystkie składniki (oprócz cynamonu) wkładamy do misy i krótko miksujemy, aby nie napowietrzyć sera, który uniósłby się w trakcie pieczenia i opadł po jego ukończeniu. Ciasto przelewamy do okrągłej formy ( średnica 24cm) wyłożonej papierem do pieczenia i herbatnikami.
Wstawiamy sernik do rozgrzanego piekarnika na 90 minut i pieczemy w 120 stopniach. 

Studzimy przy uchylonych drzwiczkach.
Posypujemy cynamonem i trzymamy w lodówce.

Smacznego :) 




 
 

1 komentarz: