poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Śniadanie od serca, czyli tosty z jajkiem, bazylia i serem





Kiedy chcemy podać śniadanie od serca, zróbmy to dosłownie. Wystarczy chleb tostowy, jajko i ser. Z pewnością taka kombinacją podbijemy śniadaniowy stół :)
Spróbujcie :) 



Składniki (na 1 tost):

2 kromki chleba tostowego (u mnie pełnoziarnisty lub domowy pieczony)
2 plasterki żółtego sera
1/3 łyżeczki suszonej bazylii i oregano
1 jajko
sól, pieprz
masło
 +opcjonalnie masło orzechowe










Przygotowanie:


Żółtko oddzielamy od białka. Białko solimy, pieprzymy i
doprawiamy bazylią.
Aby wykrawać z tosta serce potrzebujemy
dużej foremki serca. Na patelni rozgrzewamy masło. Małą serduszkową foremkę układamy na patelni i wlewamy do niej żółtko. Smażymy. Zdejmujemy foremkę i wykładamy tosta na patelnię, tak aby ser
duszko z żółtka znalazło się w środku.W pustą przestrzeń wlewamy białko. Podgrzewamy
do ścięcia się białka. Przewracamy tosta, układamy ser i przykrywamy
drugą kromką chleba. Po zarumienieniu, przewracamy na drugą stronę.
Wycięte serduszko podsmażamy również ma masełku i smarujemy masłem orzechowym.
Gotowe :)


Smacznego :)





 

 

1 komentarz:

  1. super to wyglada :D ja mam toster z morphy richards i glownie z niego korzystam, ale serduszkowe sniadanie tez do mnie przemawia wiec w weekend sprobuje :D

    OdpowiedzUsuń