wtorek, 12 kwietnia 2016

Sałatka kurczak-mango z kaszą jaglaną i sosem fistaszkowym





Niedawno wybrałam się ze swoją siostrą na zakupy. Postanowiłyśmy, że zjemy coś na miejscu. Sałatka, którą wybrałam była tak smaczna, że postanowiłam ją odtworzyć.
Rozpoczynając JAGLANE WTORKI stwierdziłam, że moja wersja fistaszkowej sałatki będzie zawierała kaszę jaglaną, którą bardzo lubię.









Składniki:


dojrzałe mango
duża pierś z kurczaka
przyprawa gyros
2 marchewki
1/2 ogórka zielonego
papryka czerwona
saszetka kaszy jaglanej
garść roszponki
2 garści miksu sałat


4 łyżki masła orzechowego 
łyżka soku z cytryny
2 łyżki sosu sojowego 
łyżka oliwy z oliwek








Przygotowanie:


Kurczaka drobno kroimy i podsmażamy na patelni z przyprawą gyros.
Kaszę gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu (studzimy).
Paprykę oraz ogórek myjemy i kroimy w słupki ok 2 cm długości. Marchewkę obieramy i ścieramy na tarce. Mango obieramy ze skórki, usuwamy pestkę i kroimy w drobną kostkę.

Masło, sok z cytryny, sos sojowy oraz oliwę dokładnie mieszamy(możemy dodać garść rozdrobnionych fistaszków). Sos będzie ciemny i gęsty. Jeżeli chcemy, aby konsystencja była bardziej płynna, możemy dodać więcej oliwy.

Wszystkie składniki (oprócz sosu) łączymy. Z sosem podajemy, tuż przed zjedzeniem.

Smacznego :) 






 

5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię mango - fajny, jeszcze inny sposób na wykorzystanie tego pyszgo owocu. :)Piękne, wiosenne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  2. Bajecznie kolorowa ta Twoja sałatka i do tego ciekawe połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tego koniecznie kolendra! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Haha też jadłam ją wczoraj i od wczoraj szukam Przepisu jak ją wykonać :D też dałabym kolendrę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet wiem skąd pochodzi sałatka którą tak pokochałaś bo pracuję w tej samej firmie :D
    Chciałam tylko dopytać czy użyłaś jasnego czy ciemnego sosu sojowego do stworzenia dressingu?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń