piątek, 16 września 2016

Domowy kompot z jabłek i jeżyn z miętą





Kiedy przyjechałam do Mojej Mamy ostatnio zaskoczył mnie orzeźwiający różowy napój jaki stał na stole. Wiedziałam, że były w nim jabłka, ale jeżyn się nie spodziewałam :)
Bardzo lekki i orzeźwiający dzięki gałązce mięty, która postanowiłam dodać w swojej wersji :)
Pijmy kompoty z owoców, skoro piękna jesień nam ich tyle darze niesie :)








Składniki:

5-6 dużych jabłek (u mnie kwaskowe antonówki)
1/2 szklanki dojrzałych jeżyn
cukier do smaku
gałązka mięty
ok 4 litrów wody








Przygotowanie:

Jabłka myjemy i usuwamy gniazda nasienne (pozostawiamy jabłka w skórce). Wkładamy do dużego garnka i zasypać 2 łyżkami cukru. Odstawić na 5 minut i zalać wodą. Podgrzać do zagotowania i wsypać jeżyny oraz miętę. Odstawić do przestudzenia i doprawić cukrem do smaku.


Smacznego:)







1 komentarz: