czwartek, 28 marca 2019

Szarlotka sypana




Szarlotka to jedno z moich ulubionych ciast obok sernika. Jadłam ja w wielu postaciach - z kruszonką, z pianką bezową, na kruchym cieście, drożdżową, czekoladową.... 
Za to szarlotka sypana jest inna. Zdecydowanie najszybsza jaką do tej pory przyszło mi robić. Wystarczy 5-10 minut przygotowań i ciasto ląduje w piekarniku. I ten wyjątkowy smak...
To trzeba po prostu spróbować :)






Składniki ciasto:

2 szklanki kaszy manny
2 szklanki mąki pszennej
3 łyżeczki proszku do pieczenia
porcja cukru waniliowego - 16g
1 szklanka cukru

Nadzienie
 
ok 2,5 kg kwaskowatych jabłek (po obraniu skórki)
2-3 łyżki cukru
duża łyżka cynamonu

200 g schłodzonego masła + masło do wysmarowania formy






Przygotowanie:
 
Kaszę, mąkę, cukry oraz proszek do pieczenia mieszamy w miseczce i dzielimy na trzy równe części.
 
Jabłka dokładnie umyć. Zetrzeć na grubych oczkach razem ze skórką. Wymieszać z cukrem oraz cynamonem po delikatnym odciśnięciu soku.
 
Przygotowujemy formę do pieczenia (optymalna będzie 32x24cm). Wykładamy ją papierem do pieczenia, łącznie z bokami i smarujemy całość masłem. Na tak przygotowana formę wysypujemy 1/3 sypkich składników, na które delikatnie przenosimy połowę jabłek. Czynność powtarzamy.
i przykrywamy kolejną warstwę ostatnią częścią sypkich składników.
Na całość ścieramy na dużych oczkach masło.

Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika (grzanie góra-dół) na 50-60 minut, aż do zarumienienia góry.

Smacznego :)
 
 
 

 

2 komentarze:

  1. O tak, ja też uwielbiam szarlotkę <3 Prosta i smaczna :) Nigdy nie robiłam z kaszą manną, ale kiedyś musi być ten pierwszy raz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama się praktycznie robi :) Także bezbolesny pierwszy raz ;)

      Usuń