środa, 12 listopada 2014

Quiche z czerstwego chleba z brokułami



Przyznaję się bez bicia, że to nie jest mój autorski przepis :) 
Ja jedynie go trochę zmodyfikowałam na własne potrzeby.
Szukałam inspiracji do wykorzystania czerstwego chleba, ale nie chciałam robić grzanek, białego barszczu, chleba maczanego w jajku, czy czegoś co jest mi dobrze znane w smaku.
Przeszukałam czeluści internetu i Moje Dietetyczne Fanaberie podpowiedziały mi, że jest coś takiego jak to oto quiche :)
Wypróbujcie i Wy - warto :)

Składniki:

150 g pieczywa ( w oryginalnym przepisie 120g) 
500 g brokułów (w/o 300g)
200 g kalafiora (w/o 100g)
czerwona papryka (100g w oryginale)
1 średnia cebula
40 g chudej wędliny(u mnie polędwica sopocka)
20 g zielonych oliwek (dodałam również czarnych)
4 ząbki czosnku
70 ml śmietany 12%
70 ml jogurtu naturalnego
4 jajka
1 łyżka oregano ( ja daje dodatkowo 1 łyżeczkę bazylii)
2/3 łyżeczki pieprzu
1/2 łyżeczki soli + do podgotowania brokułów
 
 

 Przygotowanie:
 
Soli wodę i gotujemy w niej kalafior oraz brokuły (brokuły wyjęłam po 5 minutach, a kalafior po 10).
Paprykę, 2/3 cebuli i oliwki kroimy drobno i wkładamy do dużej miski. Do tej samej miski wkrajamy chleb (drobne kawałki). Wędlinę kroimy w plasterki i dodajemy je do warzyw. Tak samo robimy z ugotowanymi i odcedzonymi brokułem oraz kalafiorem.

Przygotowujemy drugą miskę, w której mieszamy śmietanę wraz z jogurtem naturalnym. Przez praske przeciskamy obrany czosnek, oraz dodajemy przyprawy. Na koniec dodajemy białka z żółtkami i delikatnie roztrzepujemy masę, którą w 3/4 wlewamy do miski z chlebem i warzywami.
Wszystko delikatnie mieszamy.

W tym czasie przygotowujemy formę do pieczenia (najlepiej ze zdejmowanymi bokami- okrągłą). Wykładamy ją papierem i na nią wylewamy chleb. Wyrównujemy całość i zalewamy pozostałą w misce masą śmietanowo- jajeczną.
Na górze wykładamy krążki z 1/3 pozostałej cebuli.

Całość przykrywamy folią aluminiową i wstawiamy na ok 20 minut do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika (bez termoobiegu). Po tym czasie delikatnie zdejmujemy folie i pozostawiamy formę w piekarniku jeszcze na ok 15 minut. Kontrolujemy, aby danie się nie przypaliło, a było jedynie lekko zarumienione.

Pychota :)


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz