czwartek, 6 listopada 2014

Tarta z pomidorami i sosem czosnkowym na kruchym spodzie


Pomidory i sos czosnkowy.
Dla mnie połączenie idealne :)
Mój Mąż jakoś tez nie narzeka na tę mieszankę smakową.
Czy Wam Kochani posmakuje? 
Mam nadzieję, że tak, bo ja często wracam do tego połączenia...zwłaszcza na kruchym spodzie :)

Składniki:

250 g mąki
150 g masła
szczypta soli
jajko
 
300ml śmietany 18%
6-8 ząbków czosnku
40dag sera żółtego
4 pomidory
8 plastrów salami (u mnie pieprzowe)
jajko+żółtko
puszka pomidorów
sól, pieprz
papryka słodka i ostra, zioła prowansalskie, bazylia
 
 

Przygotowanie:

Mąkę przesiać do miski i uformować w nim dołek.
Do wgłębienia wrzucamy pokrojoną margarynę, jajko oraz sól.
Ugniatamy ciasto na gładka masę, ale niedługo ponieważ kruche ciasto nie lubi wyrabiania.
Zawijamy je w folię i wkładamy na około godzinę do lodówki.

Piekarnik rozgrzać do 180stopni. Ciasto uformować w okrągłej formie natłuszczonej (ja robię w silikonowej, wiec jej nie natłuszczam) i ponakłówać widelcem.  Położyć na nie folie aluminiową i wysypać fasole lub groch.
Wstawić do piekarnika na 15 minut, po czym wyjąć i usunąć folię z fasolą i piec kolejne 10minut.

W międzyczasie przygotowujemy nadzienie. Śmietanę mieszamy z jajkiem i żółtkiem. Dodajemy do niej czosnek wyciśnięty przez praskę i wsypujemy część startego żółtego sera. Przyprawiamy solą, pieprzem, papryka oraz bazylią i ziołami prowansalskimi.

Pomidory kroimy w plastry.
Pomidory z puszki blendujemy i przyprawiamy solą, pieprzem i bazylią.

Sos pomidorowy wykładamy na przestudzoną tartę.
Układamy na niej plastry salami i zalewamy śmietanowym sosem. Na sos wykładamy plastry pomidorów i starty żółty ser.

Tarte wkładamy na ok 30 minut do nagrzanego do 180stopni piekarnika ( do momentu,aż masa sie zetnie).

Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz