czwartek, 10 września 2015

Sernik kawowy - Tiramisu według Kwestii Smaku


 Sernik ten zrobiłam po usłyszeniu opinii swojej Siostry, która była nim dosłownie zachwycona.
Jako, że u mnie w domu serniki królują długo nie trzeba było mnie do tego namawiać.
Przepis z Kwestia Smaku lekko zmodyfikowała.
Wyszedł delikatny, wprost obłędny ( zwłaszcza, że uwielbiam smak i zapach kawy).
Spróbujcie, a nie pożałujecie :)


Składniki:

kg sera sernikowego
250 g serka mascarpone
budyń śmietankowy ( w oryginale waniliowy)
100 okrągłych biszkoptów
1 szklanka cukru
1,5 łyżki mąki ziemniaczanej
150 ml kawy +50 ml likieru amaretto ( u mnie był stosunek 200ml kawy)
laska wanilii
2 jajka (w temperaturze pokojowej) 
kakao gorzkie
 
 


 Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni.
Przygotowujemy formę o wymiarach 20 x 25cm.

W kubeczku zaparzamy kawę i łączymy ją z likierem amaretto. Pozostawiamy do lekkiego przestudzenia.
 
Do miski wykładamy ser oraz serek mascarpone, cukier, budyń, wyjęte z laski wanilii ziarenka oraz mąkę ziemniaczaną. Miksujemy. Dodajemy po kolei jajka i dosłownie przez chwilę miksujemy (należy pamiętać, że serka mascarpone nie można mieszać zbyt długo, bo zacznie się robić wodnisty).
Do przygotowanej formy wylewamy 1/3 masy serowej. Wykładamy na nią w nieregularnych proporcjach biszkopty uprzednio zamoczone całkowicie w kawie. Posypujemy je przesianym kakao i wykładamy łyżką kolejna porcje sera. Czynność powtarzamy.

Wkładamy do piekarnika na 35 minut ( ja piekłam 45 i sernik nie popękał).
Studzimy i posypujemy kakao.
Polecam zjeść go po lekkim schłodzeniu w lodówce.

Pyszny :)


 



2 komentarze: