piątek, 13 listopada 2015

Pomidorowa zupa z soczewicy




Pomidorową lubiłam od zawsze. Nie byłam więc zdziwiona, że moje dziecko ubóstwia smak pomidorów tak jak i ja.
Żeby zupa nie była nudna, należy nadać jej charakteru. Mój charakter podkreśla smak soczewicy czerwonej oraz papryczki chilli.
Spróbujcie, bo na długie jesienne wieczory jest dobrym rozgrzewaczem :)



Składniki:

25dag soczewicy
marchewka
0,5 l passaty z pomidorów
udko
łyżka koncentratu pomidorowego
2 plasterki papryczki chilli
puszka pomidorów krojonych
1,5 szklanki wody
łyżka papryki słodkiej(w proszku)
3 zioła angielskie 
2 liście laurowe
gałązka maggi
sól, pieprz, szczypta cukru

Makaron do podania



Przygotowanie:

Soczewicę zalewamy wrzątkiem i pozostawiamy pod przykryciem ok 30 minut. W tym czasie gotujemy udko (po zawrzeniu odlewamy wodę). Marchewkę obieramy i wrzucamy pociętą w plastry do garnka z mięsem. Do kurczaka dodajemy soczewicę wodę, passatę i pomidory. Wrzucamy również ziele angielskie, papryczkę chilli, maggi i liście. Gotujemy pod przykryciem ok 15 minut i blendujemy.
Gotujemy na małym ogniu, doprawiając przyprawami oraz koncentratem jeszcze około 10 minut.
 Zjadamy na gorąco z makaronem.

Smacznego :) 

4 komentarze:

  1. jak ja dawno nie jadłam pomidorowej... ah..
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamiast maggi proponuję lubczyk - zapach ten sam, a unikniemy konserwantów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Maggi to lubczyk :) Inna nazwa po prostu :)

    OdpowiedzUsuń