poniedziałek, 7 lipca 2014

Panceksy z dodatkiem dżemu i bitej śmietany

 

Panceksy dobre są i na śniadanie i na kolację.
Moja wersja jest zachcianką kolacyjną o 22 :P
Najlepiej smakują kiedy się je poczęstuje jakimiś słodkościami :)
U mnie w towarzystwie dżemy rabarbarowo-jabłkowo-truskawkowego i bitej śmietany :)
MNIAM :)



Składniki:

2 szklanki mąki
2 szklanki mleka
łyżeczka proszku do pieczenia
1,5 łyżki cukru
1/3 szklanki oleju
2 jajka
szczypta soli


Przygotowanie:

Mąkę, mleko, proszek do pieczenia, cukier i olej wsypujemy do miski.
Żółtka oddzielamy od białek i dodajemy je do pozostałych składników.
Do białek dodajemy szczyptę soli i miksujemy na sztywną pianę.
Składniki z miski również miksujemy na gładką masę.
Łyżką delikatnie przekładamy pianę z białek do masy i dokładnie mieszamy.
Gotowe ciasto małymi porcjami wylewamy na rozgrzaną patelnię z niewielką ilością oleju (dosłownie kropelka) i smażymy z obu stron.

Podajemy z ulubionymi dodatkami (u mnie dżem i bita śmietana)

Smacznego :)





2 komentarze:

  1. podzielam pancakesową sympatię!
    zapraszam do zerknięcia na moją wersję http://allroadstokitchen.blogspot.com/2014/07/miss-pancake.html

    OdpowiedzUsuń
  2. podzielam pancakesową sympatię :)
    zapraszam do zerknięcia na moją wersję http://allroadstokitchen.blogspot.com/2014/07/miss-pancake.html

    OdpowiedzUsuń