piątek, 21 marca 2014

Placki brokułowe z sosem czosnkowym


Pomysł na placki podsunęła mi Ola, która znalazła go na blogu Smakokosa :)
Wypróbowałam i mogę z czystym sumieniem polecić :)
Bardzo smaczne, aczkolwiek już na wstępie zmieniłam z deka recepturę przede wszystkim na fakt ilościowy placuszków oraz własne kubki smakowe :)
Placuszki są zdrowe, pieczone, więc bez dodatku tłuszczu :)
Myślę, że opcja smażona byłaby smaczniejsza jeszcze dla podniebienia, ale w wersji dla dzieci zdecydowanie wybrałam pieczoną :)
Zapraszam do wypróbowania :)

Składniki : 

500g brokuła
szklanka mąki (żytnia lub pszenna)
sól i pieprz do smaku
natka pietruszki, oregano, bazylia
250g twarogu chudego
ząbek czosnku
1 duże jajko, lub 2 średnie
łyżeczka proszku do pieczenia

Sos czosnkowy :
mały jogurt naturalny
2 łyżki śmietany 18%
pieprz czarny, sól
pietruszka
4 ząbki czosnku
szczypta cukru

Przygotowanie:

Brokuły zalać wrzątkiem i odstawić na 10- 15 minut (w oryginalnym przepisie 5 minut, ale wg mnie brokuły nie zmiękną na tyle, aby po upieczeniu były miękkie). W misce wymieszać jajka, mąkę, proszek do pieczenia, pokruszony ser twarogowy. Brokuły pokroić drobno i dodać do wcześniej przygotowanej masy. Przyprawić.  Placki formułować na blaszce i piec w 180*C przez ok 30 minut. 
Połączyć składniki sosu.
Na ciepło najlepsze :)



1 komentarz: